Orientacinis ,,Elekrėnuose ne tik žiburiai"
Sveiki, nežinau, kaip jūs, bet aš jau buvau labai pasiilgusi saulės ir gero oro, nes ne tik pakyla nuotaika ir galime daugiau praleisti laiko lauke, bet kartu padaugėja ir įvairių miesto švenčių ir renginių. Kaip tik ir Elektrėnai jau prabudo. Vyko orientacinės varžybos, žinoma, apskritai orientaciniai žaidimai jau buvo organizuojami anksčiau, tačiau tokias ,,varžybas‘‘ kaip šios turėjome pirmą kartą.
Kuo buvo ypatingos
orientacinės varžybos ,,Elektrėnuose ne tik žiburiai“?
Turbūt svarbiausia reikia išskirti tai, jog gavome ne popierinius
žemėlapius, neskanavome ir QR kodų, o visas žaidimas vyko per programėlę ,,Roadgames“. Bent jau aš, pirmą kartą
susidūriau su šia programėle, bet tikrai galiu iškart parekomenduoti, nes
tikrai buvo smagu ir visai norėčiau išbandyti daugiau panašių žygių. Taigi, iš
pradžių užregistravome savo komandą, visi dar prieš renginį gavome kodą, su
kuriuo prisijungėme, ir kiekvienas komandos narys turėjo parsisiųsti
programėlę. Visi dalyviai startavo vienu metu, tačiau kiekviena komanda galėjo
sugalvoti savo strategiją, kokiu maršrutu eiti. Tai yra, jog nėjome bendru
maršrutu per užuominas, o žemėlapyje matėme žaidimo erdvę, joje išsidėsčiusias
užduotis, ir galėjome eiti bei atlikinėti užduotis savo susikurta tvarka.
Vienas iš komandos narių turėjo įsijungti GPS (kiti irgi galėjo stebėti
žemėlapį, tačiau to komandos nario telefonas tampa pagrindiniu) ir iš esmės
programėlėje sekėme virtualiais ženkliukais pažymėtas užduotis, jas vykdėme ir
rinkome taškus. Beje, užduočių negalima atlikti nepriėjus taško, kur jos yra. Kadangi
įjungtas GPS, nieko nepavyks apgauti ir teks pasivaikščioti, net jei atsakymą
žinai ir dar nepriėjęs užduoties vietos.
Kokios tai buvo
užduotys?
Smagiausia turbūt tai, jog užduotys labai įvairios, skirtingai atliekamos, o tai ir suteikia įdomumą. Iš viso yra 7 skirtingi užduočių tipai.
Baltai pažymėtos atlikti užduočių punktai |
·
Mečmeikeris.
Dažniausia šio
orientacinio žygio užduotis. Esmė ta, jog yra pateikti keli iš arti
nufotografuotų daiktų/ piešinių/ užrašų vaizdai, o įėjęs į užduoties teritoriją
turi atrinkti, kuris iš tų vaizdų yra tave tuo metu supančioje aplinkoje.
Gerai, gal ir skamba kiek neaiškiai ir sudėtingai, bet realybėje viskas daug
paprasčiau. Tiesiog turi rasti tam tikroje vietoje vieną iš paveiksliukų
atitinkantį vaizdinį ar daiktą, tik kartais dar reikia išsiaiškinti, kas ten
pavaizduota, nes nuotrauka daryta iš arti. O nuotraukų pasitaikė įvairių, kai
kurias žinojome, kas pavaizduota, net nepriėję nurodytos vietos (bet atsakyti į
klausimą anksčiau laiko negalėjome), o kai kurių pavaizduotų objektų net
reikėjo atidžiau paieškoti. Šioje užduotyje buvo galima surinkti 2, 3 arba 5
taškus.
·
Tyrinėtojas.
Antroji pagal dažnumą
užduotis. Ji žemėlapyje pažymėta klaustuku ir yra su klausimu bei keliais
atsakymais, iš kurių reikia pasirinkti teisingą. Buvo tokių klausimų, į kuriuos
ir taip žinojome atsakymą, bet visus atsakymus buvo galima rasti ir aplinkoje,
kurioje buvo pažymėta užduotis. Na, pavyzdžiui, gavome klausimą, kas rėmė ar
finansavo pakrantės sutvarkymo projektą, o atsakymą buvo galima rasti netoliese
esančiame stende. Žodžiu, nieko ,,googlinti“ nereikia, atsakymai yra realybėje
net ten, kur dažnai net neatkreipiame dėmesio, kas ten parašyta.
·
Grupis.
Šią užduotį buvo galima
atlikti bet kurioje vietoje ir reikėjo tik įkelti nuotrauką ar video. Vienintelis
iššūkis tas, jog video ar nuotrauka turėjo atitikti temą. Pavyzdžiui, už 5
taškus reikėjo sudainuoti posmelį iš dainos ,,Elektrėnų žiburiai“ arba
nusifotografuoti mėgstamoje Elektrėnų vietoje ir įkelti nuotrauką ne tik į
,,Roadgames“ programėlę, bet ir į Instagramą.
·
G-taškas. Arba dar kitaip ,,karštasis taškas“. Jis
buvo paslėptas, jo nerodė žemėlapyje, tačiau, kai pradėjome prie jo artėti,
atsirado kamputyje procentai, kiek arti jo esame. Užduotis – atsidurti vietoje,
kuri rodytų visus 100%, t.y.,
būti tiksliai toje vietoje. Šįkart mūsų ,,karštasis taškas“ buvo ant lieptelio,
kurį galima rasti, einant link marių nuo ledo rūmų pusės. Deja, bet tokį tašką
aptikome tik vieną.
·
Ekspertas. Labai panaši užduotis į ,,Tyrinėtojo“,
tačiau šios užduoties klausimai atsirado žaidimo eigoje ir galėjome į juos
atsakyti būdami bet kurioje vietoje. Ir čia jau buvo sunkesni klausimai, į
kuriuos atsakymo gyvai rasti net galbūt nebūtų pavykę, tad jau buvo galima
susirasti informaciją internete.
·
Sprinteris. Užduotis verčianti truputį pasportuoti
ir pabėgioti. Pradėjus šią užduotį žemėlapyje atsiranda deimančiukai ir jų
reikia surinkti kuo daugiau per trumpą laiką bėgiojant realybėje. Juokingiausia
tai, jog šią užduotį netyčia teko kartoti du kartus. Ji sukurta taip, jog, jei
labai nori, gali ją kartoti ir bandyti pagerinti rezultatą, mes to nenorėjome,
bet paspaudėm ne tą mygtuką ir laikas pradėjo eiti iš naujo. Bėda ta, kad, jei
jau pradėjai iš naujo, praeitas rezultatas anuliuojasi, tad teko griebti
telefoną ir bėgti iš naujo. Bent jau nesurinkome prastesnio rezultato, tad
apart to, jog susigaišo truputis laiko, nieko tokio, kad prasibėgiojome. Na, ne
visi. Pirmą kartą bėgo sesės, o antrą kartą sprinteriu tapo tėtis.
·
Golddigeris. Paspaudę ant užduoties gavome dvi
užuominas apie vietą, kurioje slėpėsi virtualus seifas. Viena užuomina nurodė
apytikslę vietą, kita tikslią. Visai lengvai išsprendėme abi užuominas, o, kai
pasiekėme seifo vietą, gavome kodą jį atrakinti, o atrakinę susirinkome
,,auksą“, t.y. taškus. Galima surinkti net 20 taškų, tad seifo, nors toks buvo
tik vienas, paieškoti buvo verta.
Iš tikrųjų užduočių buvo pateikta daugiau nei buvo galima atsakyti per tą laiką, pamiršau pasakyti, kad turėjome dvi valandas, bet džiaugiuosi ir savo šeimos rezultatu, nes atlikome 34 užduotis ir į visas atsakėme teisingai. Be to, pačios užduotys irgi patiko ir patiko tai, jog realybė ir virtualus pasaulis persipynė. Na, man labiau prie širdies viskas, kas tikra ir gyva, bet negaliu meluoti, su programėle yra kiek paprasčiau, be to, taškai skaičiuojasi automatiškai, o ir nereikia kabinti užuominų ar užduočių ant tvorų ir pan., taip ekonomiškiau ir galima į daugiau klausimų atsakyti, įvairesnių užduočių atlikti. Taip pat visą duotą laiką galėjome išnaudoti atsakinėdami, nes nereikėjo grįžti į starto/finišo vietą iki žaidimo pabaigos. Tiesiog pasibaigus laikui užsidaro žemėlapis su punktais, nesvarbu, kurioje vietoje komanda tuo metu yra.
Taigi,
per šias orientacines varžybas, asmeniškai, atradau fainą programėlę, su kuria
daug įdomiau ,,pasivaikščioti“, o mes taip nuėjome truputį daugiau nei 5 kilometrus.
Mačiau, jog yra paskelbta ir viešų žaidimų, kuriuos galima žaisti bet kada, ne
masiškai, bet, rodos, jie turi savo papildomą mokestį. Tačiau, manau, kokį vis
tiek reikės išbandyti. Dar smagiau, kad tokiame žaidime galima dalyvauti ne tik
Lietuvoje. Galbūt tai gali būti naujas būdas pažinti kokį miestą, kurį
aplankote net užsienyje? Kaip dar geriau viską išnaršysite ir sužinosite įdomių
dalykų, jei ne per orientacinį žaidimą? Manau, tai visai smagi programėlė ir
apskritai džiaugiuosi, kad toks žygis buvo suorganizuotas Elektrėnuose.
Stebėtinai daug žmonių jame dalyvavo, nepamenu kitų orientacinių žaidynių savo
mieste, kuriose būtų dalyvavę tiek daug komandų. Tikrai rekomenduoju dažniau
taip prasieiti su šeima, draugais ar kolegom. Ir iššūkis, ir pramoga tuo pačiu
metu. O aš atsisveikinu iki kitų nuotykių ir atradimų.
Rusnė
Kilo klausimų? Turi pastebėjimų? Kažko pritrūko? Kažkas patiko? Susisiekime: Facebook:Rusne KuleviciuteInstagram: rusnekuleviciute
Komentarai
Rašyti komentarą