Komandiniai/susipažinimo žaidimai, praverčiantys renginiuose
Nuotrauka iš žaidimo KVJC fb puslapyje |
Sveiki, kai keliaujame
ar dalyvaujame daug įvairiuose renginiuose, dažnai tenka susipažinti su naujais
žmonėmis. Kartais tai gali būti labai lengva, bet kartais gal dar net įdomiau
susipažinti per komandinius žaidimus, taip daugiau sužinant vieniems apie kitus,
o veikimas kartu komandoje iškart ir sustiprina. Apie tokius žaidimus ir
norėčiau šiandien pakalbėti, gal kada vesite renginį, o gal kada tokiame
dalyvausite ir trūks idėjų ledų pralaužimui. Šiuos žaidimus surinkau iš
stovyklų bei kitų renginių, jie nėra sugalvoti mano, bet iš skirtingų vietų
juos sudėsiu į vieną ir, manau, laisvai jais galėsit naudotis.
Aklas pokalbis. Nežinau, ar taip žaidimas ir vadinasi, tačiau šis pavadinimas visai limpa prie žaidimo, nes per jį kalbiesi nežiūrėdamas į žmogų. Esmė labai paprasta ir, manau, tai yra gera veikla, kai naujoj aplinkoj nedrąsu, su kitais šnekėti nejauku. Vieni žmonės pastatomi eilute, galima išsiskaičiuoti, jie turi užsimerkti ir laukti, kol prie jų iš nugaros kažkas ateis. Manau, gali būti vienas ar keli vedantieji, kas pastatytų žmones poromis, nes nei vienas žmogus neturi matyti su kuo stovi, jie turi stovėti poroje, bet užsisukę vienas nuo kito ir užsimerkę. O tada per tam tikrą laiką poros gali šnekėtis apie bet ką, o laikus pasibaigus žmonės keičiasi. Visai įdomu taip kalbėtis, nes pokalbiai bus ne vienodi, kalbantis tu pradedi pažinti žmogų, nors nežinai, kas už tavęs, tačiau vėliau, kai žaidimas baigiasi, visi atrodo labiau pažįstami ir daug drąsiau šnekėtis akis į akį.
,,Aklas pokalbis" iš renginio Šilalei, nuotrauka iš EJC fb puslapio |
Panašumai/skirtumai. Žaidimas šiek tiek panašus į praeitą, tik čia jau
nereikia būti užsimerkusiam, žinai su kuo šneki ir pokalbis nėra apie vieną
temą. Išsiskaičiavus reikia susirasti porą ir per nustatytą laiko limitą
surasti 5 panašumus ir 5 skirtumus su žmogumi, su kuriuo kalbiesi. Koks sunkus
bus pokalbis, žinoma, priklauso ir nuo žmonių, ar jie greitai sugalvos, ką
sakyti, ar abu jaus pokalbio atgalinį ryšį, bet visai smagu atrasti tai, kas
tave sieja su kitu žmogumi. Galbūt pomėgiai, veiklos ar mėgstamas maistas, bet
tada atsiranda kažkokia sąsaja ir netgi po žaidimo apie kažkokį dalyką gal
galėsit pratęsti pokalbį ir taip susirasti naujų bendraminčių. Skirtumai gali
būti tiek lengvesnė, tiek sunkesnė dalimi. Pavyzdžiui, su vienu žmogumi per
vieną renginį buvo gana sudėtinga rasti panašumų, nes pomėgiai skyrėsi, o,
kadangi tai buvo pirma mano pora žaidime, klausimai sunkiai galvojosi. Bet,
pavyzdžiui, su kitu žmogumi atvirkščiai, sumąstydavau tik tokius klausimus, kad
būtų panašumas, ne skirtumas. Tokia ir užduotis, surasti ir sąsajų ir dalykų,
kurie skirtų jus, bet taip tik dar labiau susipažįstama su kitu žmogumi.
Pomėgių traukinukas. Visi sėdi ratu, kurio vidury yra kėdė, paeiliui sako savo vardą ir pomėgį, tačiau viskas tuo nesibaigia, nes į vidurį turi subėgti visi žmonės, kuriems irgi tas dalykas patinka, ir susėsti vieniems ant kitų kelių. Linksmiausia, kai kažkas pasako tokį pomėgį, kuris yra pakankamai dažnas ir vos ne visi žmonės bando išsilaikyti vieni kitiems ant kelių. Žinoma, sunkiausia žmogui, kuris atsisėda pirmas, bet žaidimas tikrai visai smagus.
Nuotrauka iš Ejc fb puslapio |
Figūra iš virvės. Šitas žaidimas reikalauja didelių pastangų veikimo
komandoje. Duodama galais surišta virvė, visi stovi ratu ir turi iš virvės padaryti tokią figūrą, kokią uždavė
vedantysis. Problema ta, jog iš pradžių gali kalbėti tik vienas žmogus iš
grupelės, vėliau niekas, o užduotį sunkinant dar reikia ir užsimerkti (bet pvz.
užsimerkus galima kalbėtis). O figūros irgi sunkėja. Kai neseniai vykusiame
susitikime žaidėme šį žaidimą, sunkiausia figūra tikriausiai buvo trapecija.
Svarbu veikti komandoje ir pasitikėti komandos draugais, o kartais figūra net
juokingai gaunasi.
Sustojimas pagal... Pagal ką reikia sustoti nekalbant nusprendžia
žaidimo vedantysis. Pavyzdžiui, galima sustoti pagal ūgį, batų dydį, amžių, stengiantis susirikiuoti nuo didžiausio iki
mažiausio kuo tiksliau, dar galima sustoti pagal gimtadienio mėnesį. Šitą
žaidimą žaidžiau jau ne pirmą kartą, bet paskutinį kartą suradau merginą, kuri
gimusi tą pačią dieną, tik metais anksčiau. Juokingiausia, kai tai išsiaiškini
net nekalbėdamas, ženklais bandėm parodyti mėnesį, dieną, o supratus, kad rodom
tą patį, net dar kartą pasitikrinom, ar gerai suprantam. Tokie atsitiktinumai
žaidimai padaro dar smagesnį ir įdomesnį.
Stojasi tas... Pavyzdžiui, tas, kuris turi ilgus plaukus ar
mėgsta skaityti. Vienas žmogus stovi vidury kėdžių rato, kadangi, jis stovi,
kol kiti sėdi, kėdžių viena mažiau nei iš viso yra žmonių. Stovintysis turi
pasakyti kažkokią savybę ir žmonės, ją turintys, turi atsistoti ir, kaip ir stovintysis,
turi bėgti atsisėsti į laisvą kėdę kuo greičiau, su sąlyga, kad kaimyninė kėdė
nesiskaito. Vienam žmogui kėdės neliks ir jis tada turės sakyti kitą savybę.
Šis žaidimas tinka tiek jaunesniems, tiek vyresniems ir labai gerai išjudina. Tikrai
galima daug kur šitą žaidimą panaudoti ir kaip ,,Energizer“ įvairaus
pobūdžio renginiuose.
Muzikinės kėdės. Ar dar reikia apie jas kažką sakyti? Įdėjau šitą žaidimą, nes jis panašu nesensta ir bėgiojimas aplink kėdes grojant muzikai, bandymas pataikyti į kėdę muzikai sustojus, kai viena kėde yra mažiau, vis dar kartais praverčia ir gali išgelbėti, kai trūksta idėjų.
Pataikyk neliesdamas. Šis žaidimas labiau reikalauja susikaupimo ir
darbo komandoje nei tiesiog susipažinimo, bet taip pat gali tikti. Turiu
pridurti, kad šiam žaidimui reikia labiau pasiruošti iš anksto. Reikia tušinuką
aprišti keliais siūlais ir virvutėmis taip, kad liktų ilgi galai. Komandos
nariai turi pasiimti po vieną iš siūlų galų ir tik tampant siūliukus,
neliečiant pačio tušinuko, įkišti tušinuką į butelį. Tai gali būti bet koks
butelis, bet kuo siauresnis kakleli, tuo, manau, sunkiau, nors, aišku,
tušinukas vis tiek turi tilpti. Komandoje esantys žaidėjai turi išsiaiškinti,
kaip tai padaryti kuo greičiau, kurioj pusėj virvutę įtempti smarkiau, kurioj
atleisti. Galima padaryti net lenktynes tarp komandų. Laimi ta komanda, kuri
greičiausiai įkiša tušinuką į butelį jo tiesiogiai neliečiant, o tam reikia
komandos darnumo, nes bet kaip tampant virvutes niekas nepavyks.
Perduok, koks daiktas, nekalbėdamas. Reikia bent dviejų komandų. Komandos
nariai turi sustoti vienas už kito eilute, o prieš tai turi sugalvoti savo
sistemą, kaip perduos nekalbėdami, koks daiktas buvo parodytas. Pavyzdžiui,
rodomi skirtingų spalvų pieštukai ir reikia sugalvoti kažkokį kodą, jog kiti
komandos nariai suprastų, kokios spalvos pieštukas buvo rodomas. To reikia, nes
rodomą daiktą pamato tik paskutinis eilutėje stovintis žaidėjas, sugalvotas
kodas nukeliauja per visus komandos narius, o stovintys pirmi turi kuo greičiau
atbėgti iki vedančiojo ir pateigti savo atsakymą. Iš pradžių būna lengva,
vėliau žaidimas sunkėja, pavyzdžiui, rodomi kelių spalvų pieštukai ir reikia,
kad iki pirmų žaidėjų nukeliautų ne tik jų spalvos, bet ir eiliškumas. Kadangi
rungtyniaujama tarp komandų, svarbu sugalvoti veiksmingą kodo sistemą, nes,
pavyzdžiui, mano komandos, su kuria žaidžiau šį žaidimą, taktika veikė tol, kol
buvo rodoma nedaug spalvų, vėliau pas mus viskas vyko tiesiog per lėtai.
Šiandienai pavyko
surinkti tiek žaidimų, kuriuos yra pavykę smagiai sužaisti, bet tikiu, jog vis
kitame renginyje, šventėje, kelionėje atsiras daugiau panašių susipažinimo/
komandiškų žaidimų. Manau, atsiras progų ir pačiai juos panaudoti ir
džiaugsiuosi, jei tokių progų atsiras ir jums. Žinau, kad yra žmonių, kuriems
šiek tiek keisti visi tie susipažinimo žaidimai, bet kartais tik tiek ir
tereikia, jog pradėtum bendrauti su žmogumi, ypač, jei parinktas geras
žaidimas, o rinktis tikrai yra iš ko. ;))
Rusnė
Kilo klausimų? Turi pastebėjimų? Kažko pritrūko? Kažkas patiko? Susisiekime: Facebook:Rusne KuleviciuteInstagram: rusnekuleviciute
Komentarai
Rašyti komentarą