Hobis= verslas?
Išbandyta daug sričių: dekupažas, muilo gamyba,
siuvinėjimas kryželiu. Bet labiausiai ,,prilipo“ nėrimas. Ji turi pilną idėjų,
kaip nerti kuo gražiau, o panaudoti kuo praktiškiau ir naudingiau. Na, o aš
turiu idėjų, kaip visą tai aprašyti. Tad kodėl gi tuo nepasidalinus? Pradėkime
nuo pat pradžių. Kaip mama susikūrė verslą turėdama tik hobį? Ar tai įmanoma
kiekvienam? Į antrą klausimą galiu iš karto atsakyti: TAIP. Tam reikia tik noro
ir pastangų. Nesvarbu ką darote: piešiate, statote, lipdote, kuriate,
rašote.... Viską įmanoma atskleisti pasauliui ir galbūt net iš to užsidirbti.
Grįžkim prie to - kaip gi viskas prasidėjo? Mano mama turėjo aistrą
rankdarbiais jau nuo mokyklos laikų. Bet tai verslu iškart netapo. Ji nerdavo,
siuvinėdavo sau. Taip atitrūkdavo nuo pašalinių minčių, sutelkdavo dėmesį,
nurimdavo. Tuomet tai buvo tik jos pomėgis, tik jos savita meditacija. Vėliau
tai tapdavo puiki dovana draugams, o draugai pradėjo prašyti dovanų savo
kitiems draugams. Jos akiratis, gaminių asortimantas prasiplėtė, kartas nuo
karto vis gaudavo kokį užsakymą, už tai šiek tiek užsidirbdavo. Tačiau tas
aplinkinių ratas dar nebuvo labai didelis. Išėjimas į vaikų priežiūros
atostogas privertė susimąstyti apie papildomas pajamas. Rankdarbiai pasirodė,
kaip nebloga išeitis. Laukimas, kai beveik niekas nežino apie tavo veiklą,
vaisių neatneša. Todėl reikėjo padaryti taip, jog žmonės apie tai sužinotų.
Spėlioti, kur žmonės praleidžia daugiausiai laiko, turbūt neverta. Taigi, buvo
sukurtas atskiras puslapis ,,Facebook“ platformoje, būtent rankdarbiams kuriuos
kiti galėtų nusipirkti. Tam reikėjo ir daugiau nei gaminių. Reikėjo susikurti
prekės ženklo pavadinimą, pakoreguoti puslapio dizainą ir sutvarkyti kitus
techninius, tačiau labai svarbius dalykus. Kodėl tai taip svarbu? Nes pirkėjai
pirmiausiai pamato visa tai, o tik tada gilinasi į siūlomas paslaugas.
Atstumiantis, nuobodus dizainas vaikytų galimus pirkėjus, kaip baisi šmėkla. O
neįsimintinas, galbūt per ilgas ar per sudėtingas vardas, greitai pasimirštų.
Įsivaizduokit tokią situaciją: ieškote dovanos, keliaujate per paiešką ir
randate patraukliu paslaugų vardu puslapį, pagal aprašymą atrodo, jog radote
tai ko ieškojote... Bet užėjus pamatote tik pilkumą arba daugybę gąsdinančių,
per ryškių spalvų mišrainę. Manau, tai net neleis tinkamai atsižvelgti į
kokybę, nes visko tiesiog bus arba per mažai, per nyku, arba per daug. Todėl
reikia išlaikyti balansą. Tas pats galioja ir su prekės ženklo pavadinimu. Gerai
viską apgalvojus gimė ,,Rasutės skrynia‘‘. Šis prekės ženklas turi ir tam tikrą
prasmę, skrynia pasirinkta nebe reikalo. Ji simbolizuoja visą turtą, kurį
galima ten rasti. Prekės ženklo pavadinimo reikšmė yra tokia pati svarbi, kaip
ir tatuiruotės. Nes tai lydės verslą ilgą laiką, galbūt net visą jo veiklos
egzistavimo laiką. Kai žmonės sužino, įsimena, pakeisti nebėra taip lengva. Per
kelis metus palaipsniui keitėsi parduodamų produktų sritys. Dekupažas,
siuvinėjimas kryželiu, nėrimas iš virvių - visi jie vienas po kito buvo dėmesio
centre. Tačiau po kurio laiko susitupėjimas įvyko ties nėrimu iš siūlų. Tai
tapo pagrindu. Užsakymų gausa buvo nelabai stabili. Tai didėjo, tai mažėjo, tai
nevyko nieko. Tačiau versliukas sukosi toliau. Buvo bandymas pritraukti žmonių
sumokant už reklamą. Tačiau nesėkmingas. Todėl patarimas - nešvaistykite pinigų
už tai, jog kelios netikros tetulių anketos parašinėtų, koks gražus jūsų
darbas. Tai nei pelno, nei naudos neatneš. Nebent esate tikri žmogumi atsakingu
už reklamą ir žinote, jog tikrai nepasimausite. Būkite atidūs. Kai ,,Facebook“
platformoje pasiekiamumas nebekilo, kilo idėja, kur galima plėstis. Tarp
socialinių tinklų populiarėjo ,,Instagram“. Nusprendė pabandyti, nes galimybė,
jog puslapis pasieks kitokią auditoriją, buvo pakankamai įtikinama. Modernesnis
socialinis tinklas, reikėjo išbandyti ir modernesnį prekės ženklo pavadinimą.
Taip atsirado ir ,,Dew_Old_Box“. Iš esmės niekas nebuvo pakeista, tik vardas
pristatytas anglų kalba. Tai naudingiau tarptautiniams klientams ar kitiems
neriantiems kartu. Nėrimas kartu irgi atėjo su ,,Instagram“ profilio sukūrimu.
Schemų testavimo, įvairių žaidimų ir konkursų atradimas praplėtė akiratį. Be to praplėtė ir užsienio kalbų žinias.
Idėja apie didesnius pardavimus netgi į užsienį atrodė realistiškai. Taip nėriniai
nukeliavo į internetines parduotuves ,,Lietuviška
prekė“ ir ,,Etsy“. Dabar jau
ne vienas gaminys keliauja į įvairias Europos ir net už jos ribų vietas, iki
pat Australijos. Žinomumas didėja, kaip ir užsakymai, nors viskas buvo pradėta
nuo tiesiog eilinio hobio. Ir taip nėra dėl kažkokių išskirtinių gabumų,
pasistengus į paviršių gali iškilti kiekvienas. Tam reikia žinoti tik kelis
dalykus, apie kuriuos pasakoja dar mokykloje, per ekonomikos pamokas: Ką? Kaip?
Kam? Ką norite parodyti žmonėms, parduoti, paskleisti? Kaip norite tai
padaryti? Ir kam norite parduoti savo gaminius? Daug kas priklauso nuo jūsų.
Kiek jūs to norite, kiek pastangų žadate įdėti. Bet štai apibendrinimas kelių
patarimų iš mano mamos verslo istorijos:
- Pasakokite kitiems ką darote. Galbūt tai bus puiki dovana? Tam, kuriam padovanojote, gali būti naudinga prašyti dovanos kitam.
- Nebijokite siūlyti kitiems savo darbų (žinoma, tai neturi būti įkyru, bet nebijokite pasidomėti ir antrą kartą).
- Platinkit savo darbus per socialinius tinklus.
- Prižiūrėkit savo paskyrą, jog atrodytų patraukliai. Derinkite spalvas. Sukurkite greitai įsimenamą, lengvą prekės ženklo pavadinimą.
- Nebijokite naujovių.
- Iš veiklų nedarykite mišrainės. Jei turite kelias idėjas, pasirinkite vieną, kuri bus jūsų pagrindinė.
- Plėskitės, jei yra galimybė. Neužsidarykit, leiskit kitiems žinoti apie jus ir jūsų darbus.
- Būkite aktyvūs. Kelkite informaciją savo paskyroje reguliariai. Domėkitės kitais panašiais puslapiais, praplėsite akiratį, be to kai kiti matys jus, gali susidomėti ir jūsų veikla.
- Mėgaukitės tuo ką darote! Tik tokiu atveju jūsų gaminiai įgaus nuoširdumo ir meilės. O tai labai svarbu, jei norite sulaukti gerų atsiliepimų.
Pasitikėkite savo gabumais ir sėkmė nusišypsos.
Galbūt tokios istorijos gali netgi įkvėpti? Tikiuosi, su manimi rasite
atsakymus į tai kas labiausiai rūpi.
Rusnė
Facebook: Rasutės skrynia
Instagram: Dew_Old_Box
O su manimi susisiekite čia:
Facebook: Rusnė Kulevičiūtė
Instagram: rusnekuleviciute
Sveikinu su nauju startu 😎👌🤗🥰
AtsakytiPanaikintiSveikinu tave už puikų straipsnį o tavo mamai sėkmės didžiausios��
AtsakytiPanaikinti