Hobis= verslas?



   










     Sveiki, mano mama - mano įkvėpėja. Ją rankdarbiai traukė jau labai seniai. Tad noriu pasinaudoti proga ir pasidalinti jos istorija.

Išbandyta daug sričių: dekupažas, muilo gamyba, siuvinėjimas kryželiu. Bet labiausiai ,,prilipo“ nėrimas. Ji turi pilną idėjų, kaip nerti kuo gražiau, o panaudoti kuo praktiškiau ir naudingiau. Na, o aš turiu idėjų, kaip visą tai aprašyti. Tad kodėl gi tuo nepasidalinus? Pradėkime nuo pat pradžių. Kaip mama susikūrė verslą turėdama tik hobį? Ar tai įmanoma kiekvienam? Į antrą klausimą galiu iš karto atsakyti: TAIP. Tam reikia tik noro ir pastangų. Nesvarbu ką darote: piešiate, statote, lipdote, kuriate, rašote.... Viską įmanoma atskleisti pasauliui ir galbūt net iš to užsidirbti. Grįžkim prie to - kaip gi viskas prasidėjo? Mano mama turėjo aistrą rankdarbiais jau nuo mokyklos laikų. Bet tai verslu iškart netapo. Ji nerdavo, siuvinėdavo sau. Taip atitrūkdavo nuo pašalinių minčių, sutelkdavo dėmesį, nurimdavo. Tuomet tai buvo tik jos pomėgis, tik jos savita meditacija. Vėliau tai tapdavo puiki dovana draugams, o draugai pradėjo prašyti dovanų savo kitiems draugams. Jos akiratis, gaminių asortimantas prasiplėtė, kartas nuo karto vis gaudavo kokį užsakymą, už tai šiek tiek užsidirbdavo. Tačiau tas aplinkinių ratas dar nebuvo labai didelis. Išėjimas į vaikų priežiūros atostogas privertė susimąstyti apie papildomas pajamas. Rankdarbiai pasirodė, kaip nebloga išeitis. Laukimas, kai beveik niekas nežino apie tavo veiklą, vaisių neatneša. Todėl reikėjo padaryti taip, jog žmonės apie tai sužinotų. Spėlioti, kur žmonės praleidžia daugiausiai laiko, turbūt neverta. Taigi, buvo sukurtas atskiras puslapis ,,Facebook“ platformoje, būtent rankdarbiams kuriuos kiti galėtų nusipirkti. Tam reikėjo ir daugiau nei gaminių. Reikėjo susikurti prekės ženklo pavadinimą, pakoreguoti puslapio dizainą ir sutvarkyti kitus techninius, tačiau labai svarbius dalykus. Kodėl tai taip svarbu? Nes pirkėjai pirmiausiai pamato visa tai, o tik tada gilinasi į siūlomas paslaugas. Atstumiantis, nuobodus dizainas vaikytų galimus pirkėjus, kaip baisi šmėkla. O neįsimintinas, galbūt per ilgas ar per sudėtingas vardas, greitai pasimirštų. Įsivaizduokit tokią situaciją: ieškote dovanos, keliaujate per paiešką ir randate patraukliu paslaugų vardu puslapį, pagal aprašymą atrodo, jog radote tai ko ieškojote... Bet užėjus pamatote tik pilkumą arba daugybę gąsdinančių, per ryškių spalvų mišrainę. Manau, tai net neleis tinkamai atsižvelgti į kokybę, nes visko tiesiog bus arba per mažai, per nyku, arba per daug. Todėl reikia išlaikyti balansą. Tas pats galioja ir su prekės ženklo pavadinimu. Gerai viską apgalvojus gimė ,,Rasutės skrynia‘‘. Šis prekės ženklas turi ir tam tikrą prasmę, skrynia pasirinkta nebe reikalo. Ji simbolizuoja visą turtą, kurį galima ten rasti. Prekės ženklo pavadinimo reikšmė yra tokia pati svarbi, kaip ir tatuiruotės. Nes tai lydės verslą ilgą laiką, galbūt net visą jo veiklos egzistavimo laiką. Kai žmonės sužino, įsimena, pakeisti nebėra taip lengva. Per kelis metus palaipsniui keitėsi parduodamų produktų sritys. Dekupažas, siuvinėjimas kryželiu, nėrimas iš virvių - visi jie vienas po kito buvo dėmesio centre. Tačiau po kurio laiko susitupėjimas įvyko ties nėrimu iš siūlų. Tai tapo pagrindu. Užsakymų gausa buvo nelabai stabili. Tai didėjo, tai mažėjo, tai nevyko nieko. Tačiau versliukas sukosi toliau. Buvo bandymas pritraukti žmonių sumokant už reklamą. Tačiau nesėkmingas. Todėl patarimas - nešvaistykite pinigų už tai, jog kelios netikros tetulių anketos parašinėtų, koks gražus jūsų darbas. Tai nei pelno, nei naudos neatneš. Nebent esate tikri žmogumi atsakingu už reklamą ir žinote, jog tikrai nepasimausite. Būkite atidūs. Kai ,,Facebook“ platformoje pasiekiamumas nebekilo, kilo idėja, kur galima plėstis. Tarp socialinių tinklų populiarėjo ,,Instagram“. Nusprendė pabandyti, nes galimybė, jog puslapis pasieks kitokią auditoriją, buvo pakankamai įtikinama. Modernesnis socialinis tinklas, reikėjo išbandyti ir modernesnį prekės ženklo pavadinimą. Taip atsirado ir ,,Dew_Old_Box“. Iš esmės niekas nebuvo pakeista, tik vardas pristatytas anglų kalba. Tai naudingiau tarptautiniams klientams ar kitiems neriantiems kartu. Nėrimas kartu irgi atėjo su ,,Instagram“ profilio sukūrimu. Schemų testavimo, įvairių žaidimų ir konkursų atradimas praplėtė akiratį.  Be to praplėtė ir užsienio kalbų žinias. Idėja apie didesnius pardavimus netgi į užsienį atrodė realistiškai. Taip nėriniai nukeliavo į internetines parduotuves ,,Lietuviška prekė“ ir ,,Etsy“. Dabar jau ne vienas gaminys keliauja į įvairias Europos ir net už jos ribų vietas, iki pat Australijos. Žinomumas didėja, kaip ir užsakymai, nors viskas buvo pradėta nuo tiesiog eilinio hobio. Ir taip nėra dėl kažkokių išskirtinių gabumų, pasistengus į paviršių gali iškilti kiekvienas. Tam reikia žinoti tik kelis dalykus, apie kuriuos pasakoja dar mokykloje, per ekonomikos pamokas: Ką? Kaip? Kam? Ką norite parodyti žmonėms, parduoti, paskleisti? Kaip norite tai padaryti? Ir kam norite parduoti savo gaminius? Daug kas priklauso nuo jūsų. Kiek jūs to norite, kiek pastangų žadate įdėti. Bet štai apibendrinimas kelių patarimų iš mano mamos verslo istorijos:


  • Pasakokite kitiems ką darote. Galbūt tai bus puiki dovana? Tam, kuriam padovanojote, gali būti naudinga prašyti dovanos kitam. 
  • Nebijokite siūlyti kitiems savo darbų (žinoma, tai neturi būti įkyru, bet nebijokite pasidomėti ir antrą kartą). 
  • Platinkit savo darbus per socialinius tinklus. 
  • Prižiūrėkit savo paskyrą, jog atrodytų patraukliai. Derinkite spalvas. Sukurkite greitai įsimenamą, lengvą prekės ženklo pavadinimą. 
  • Nebijokite naujovių. 
  • Iš veiklų nedarykite mišrainės. Jei turite kelias idėjas, pasirinkite vieną, kuri bus jūsų pagrindinė. 
  • Plėskitės, jei yra galimybė. Neužsidarykit, leiskit kitiems žinoti apie jus ir jūsų darbus. 
  • Būkite aktyvūs. Kelkite informaciją savo paskyroje reguliariai. Domėkitės kitais panašiais puslapiais, praplėsite akiratį, be to kai kiti matys jus, gali susidomėti ir jūsų veikla. 
  • Mėgaukitės tuo ką darote! Tik tokiu atveju jūsų gaminiai įgaus nuoširdumo ir meilės. O tai labai svarbu, jei norite sulaukti gerų atsiliepimų.

Pasitikėkite savo gabumais ir sėkmė nusišypsos. Galbūt tokios istorijos gali netgi įkvėpti? Tikiuosi, su manimi rasite atsakymus į tai kas labiausiai rūpi.

Rusnė

P.s Smalsu sužinoti daugiau apie gaminius? Užsuk:

Facebook: Rasutės skrynia

Instagram: Dew_Old_Box

O su manimi susisiekite čia:

Facebook: Rusnė Kulevičiūtė

Instagram: rusnekuleviciute


Komentarai

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Europos dailiojo čiuožimo čempionatas 2024 Kaune!

,,Varom į Ignaliną!"

Nuo Zarasų iki Palangos per vieną savaitgalį